יורדים מהכביש – ABC – זריזות, שיווי משקל וקואורדינציה
Agility, Balance, Coordination

כתב: דניאל קרן, מייסד מועדון רצי תל-אביב (http://marta.co.il) ומחברו של "ספר הריצה השלם"

ריצת שטח דורשת מיומנות מורכבת וספציפית בגלל תוואי המסלול, הירידות והעליות התלולות, מזג האוויר הקיצוני, משך הריצה, הציוד הייחודי לה ועוד. בסדרת סרטונים זו אעסוק באספקטים הייחודיים לריצת שטח ובמה שכל מי שיורד לשטח חייב לדעת ולתרגל: מקלות ריצה, אימוני גובה, אימוני כוח, תרגילי קואורדינציה, תזונה, ציוד, טכניקת עלייה, שיפור סגנון ועוד.

 

בימוי צילום ועריכה: גד אייזן
תסריט: דניאל קרן וגד אייזן
בשיתוף: הוקה ישראל, גארמין, רודי פרוג'קט

בריצת כביש התוואי פשוט וקל לתמרון – משטח אספלט רחב ושטוח ברובו, עם ירידות או עליות מתונות. הבעיה בריצות כביש טמונה בתנועה החדגונית, האיטית יחסית, המאפיינת ריצה ארוכה. התוצר של ריצה מונוטונית, שבה התנועה קבועה והמסלול שטוח וחלק הם רצים, שעל אף הכושר, עלולים לאבד כישורים קריטיים כמו שיווי משקל, זריזות וקואורדינציה.

בריצה בשטח צריך להתמודד עם תנאים מאתגרים: סלעים, בוץ, חול, ענפים, ירידות חלקות, עליות תלולות ושבילים צרים ומפותלים. בשביל תנועה יעילה וקלילה, גם בתנאים כאלה, חייבים את שלושת המרכיבים של ה- ABC: Agility, Balance, Coordination, כלומר זריזות, שיווי משקל וקואורדינציה.

בתמונה: תרגילי קו בביצוע מונדה קופלב. צלם: גדי אייזן.

בסרטון הדגמנו 10 תרגילים שונים ופשוטים אבל חשובים מאוד לביצוע. באימונים השבועיים, שלבו שלושה-ארבעה מהתרגילים ובכל אימון בצעו מגוון חדש של תרגילים באופן כזה שתכסו את כל התרגילים. בסופו של דבר, תרגילים אלה לא יסייעו לכם רק בריצות שטח אלא יעשו אתכם רצים טובים יותר גם בכביש ובאופן כללי יוסיפו מרכיבים חשובים ביותר ליכולות הגופניות שלכם, למשך הריצה ולחיים בכלל.